"3 tepeli kar tanesi" işareti, kış lastiklerini, endüstriyel Amerikan standartlarına göre sınıflandırır.
Bu lastikler; karda, buzlu yollarda ve genel olarak düşük sıcaklıklarda, güvenlik ve kontrol açısından oldukça iyi performans gösterirler.
Kışa özgü koşullarda, lastik yanağında "3 tepeli kar tanesi " işareti bulunan ve karayolları yönetmeliğinde belirtilen minimum diş derinliğine sahip olan kış lastiklerinin kullanılmasını tavsiye ediyoruz.
Normal bir lastiğe kıyasla bir "M+S lastiği" hareket etme ve araç hareketini dengeleme bakımından, sırt deseni, sırt hamuru ya da yapısı sayesinde karda daha iyi sürüş özellikleri sunar.
4x4/SUV lastikleri için M+S işareti
- Çok sayıda SUV ve arazi aracında, lastik yanağı 'M+S' işaretli lastikler takılıdır. Bunun sebebi bu araç kategorisinin ilk olarak 'M+S' işaretli dört mevsim lastiklerin yaygın olduğu Kuzey Amerika'da piyasaya sürülmüş olmasıdır.
- 'M+S' işareti bir AB kılavuzunda resmi olarak şu şekilde tanımlanır: "Lastik sırtının ve yapısının, karda normal lastiklerden daha iyi performans gösterecek şekilde tasarlandığı bir lastik." Bu nedenle 'M+S' olarak işaretlenen lastiklerin performansı kesin olarak tanımlanmış ya da ölçülmüş değildir.
- Kış lastiklerinin karda gösterdiği performans, Kuzey Amerika'da "3 tepeli kar tanesi " işaretiyle belirtilir. Yalnızca bu gereksinimleri karşılayan ya da aşan lastikler bu sembolü taşıyabilir.
- 'M+S' işaretli lastikler, birkaç Avrupa ülkesinde yasal düzenlemelere göre kış lastiği olarak görülse de biz, kışa özgü koşullarda, lastik yanağında "3 tepeli kar tanesi " işareti bulunan ve karayolları yönetmeliğinde belirtilen minimum diş derinliğine sahip kış lastiklerinin kullanılmasını tavsiye ediyoruz.