Kış lastikleri hakkında her şey

Kış lastikleri hakkında her şey

Kış Lastikleri Hakkında

Genel hatlarıyla kış lastikleri

Kış lastikleri düşük sıcaklık ve kış şartlarında sürüş için özel olarak geliştirilmiştir. Sırt bloklarında kaygan yollarda dahi yeterli kavrama sağlayan çok sayıda kılcal kanal bulunur. Hamur malzemesi de lastikleri soğuk havalarda dahi esnek tutmak üzere dikkatle seçilmiştir. Fakat yüksek sıcaklıklarda kış lastikleri fazlasıyla yumuşar, bu nedenle yaz mevsiminde kullanılmamaları gerekir.


Kış lastiği işaretleri

"3 tepeli kar tanesi" işareti, kış lastiklerini, endüstriyel Amerikan standartlarına göre sınıflandırır.

Bu lastikler; karda, buzlu yollarda ve genel olarak düşük sıcaklıklarda, güvenlik ve kontrol açısından oldukça iyi performans gösterirler.

Kışa özgü koşullarda, lastik yanağında "3 tepeli kar tanesi " işareti bulunan ve karayolları yönetmeliğinde belirtilen minimum diş derinliğine sahip olan kış lastiklerinin kullanılmasını tavsiye ediyoruz.

Normal bir lastiğe kıyasla bir "M+S lastiği" hareket etme ve araç hareketini dengeleme bakımından, sırt deseni, sırt hamuru ya da yapısı sayesinde karda daha iyi sürüş özellikleri sunar.

4x4/SUV lastikleri için M+S işareti

  • Çok sayıda SUV ve arazi aracında, lastik yanağı 'M+S' işaretli lastikler takılıdır. Bunun sebebi bu araç kategorisinin ilk olarak 'M+S' işaretli dört mevsim lastiklerin yaygın olduğu Kuzey Amerika'da piyasaya sürülmüş olmasıdır.
  • 'M+S' işareti bir AB kılavuzunda resmi olarak şu şekilde tanımlanır: "Lastik sırtının ve yapısının, karda normal lastiklerden daha iyi performans gösterecek şekilde tasarlandığı bir lastik." Bu nedenle 'M+S' olarak işaretlenen lastiklerin performansı kesin olarak tanımlanmış ya da ölçülmüş değildir.
  • Kış lastiklerinin karda gösterdiği performans, Kuzey Amerika'da "3 tepeli kar tanesi " işaretiyle belirtilir. Yalnızca bu gereksinimleri karşılayan ya da aşan lastikler bu sembolü taşıyabilir.
  • 'M+S' işaretli lastikler, birkaç Avrupa ülkesinde yasal düzenlemelere göre kış lastiği olarak görülse de biz, kışa özgü koşullarda, lastik yanağında "3 tepeli kar tanesi " işareti bulunan ve karayolları yönetmeliğinde belirtilen minimum diş derinliğine sahip kış lastiklerinin kullanılmasını tavsiye ediyoruz.


Çivili lastikler

Lastik çivilerinin kullanımı, İskandinavya'da 2014 yılından bu yana yeni yönetmeliklere tabidir. Lastiklerin yük endeksine göre üç kategoriye ayrılabilmesi için çok sayıda granit plakanın 100 km/s hızda çivili lastiklerle 400 kez denenmesi gerekir. Her test sürüşünden önce ve sonra plakalar ölçülür ve aşınma miktarları kontrol edilir. Test sonuçları önceden belirlenen eşik değerleri arasında olduğu takdirde lastikler onaylanır. Yasal düzenlemeler, çivilerin yollarda aşırı aşınmaya sebep olmasını engellemeye çalışır. Dışarıdan bakıldığında bu lastikler daha katı sırt tasarımları ve her şeyden önce çivileri sayesinde öne çıkar. Aşırı derecede düşük sıcaklıklarda ve buz ve karla kaplı yollarda bu lastikler maksimum kavrama sunar. Çivilerle ilgili yasal düzenlemeler oldukça katıdır: kırılma tehlikesine karşı çivilerin lastik sırtından 1.2 mm'den fazla taşmaması ve 1.2 gramdan ağır olmaması gerekir


Yumuşak hamurlar

Özellikle düşük sıcaklıklarda esnek olan bu hamurlar, İskandinavya, Rusya ve Baltık ülkelerinde seyahat etmeye uygun bileşimlerdir. Bu lastikler, karla ve buzla kaplı yollarda ve düşük sıcaklıklarda dahi gücünü güvenle yola aktarabilir.

Hamurlarında bulunan doğal kauçuk oranı, normal kış lastiklerine kıyasla hayli yüksektir. Bu sayede olağanüstü koşullarda dahi esnekliklerini korur ve çivili lastiklere benzer yüksek çekiş gücü sunar. Bu özellik çivi ihtiyacını giderdiği için, bu lastikler, çivilerin kullanışlı olmayacağı yerlerde dahi kullanılabilirler. Bu tür karsız ve buzsuz yollara genellikle Norveç'in güney kıyıları örnek verilebilir. Öte yandan bu tür hamur yapısına sahip lastikler Türkiye yol hava şartlarına uygun olmadığından getirilmemektedir.


Semperit. Bir Continental markasıdır.